خبرهای داغ:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

درختکاری برای همه مسئولیت  اجتماعی است

همدان-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تاکید بر اینکه درختکاری برای همه مسئولیت اجتماعی است، گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال کلید خورده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۷۷
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اسفندیار خزایی در آئین کاشت ۸ هزار نهال گرامیداشت ۸ هزار شهید استان همدان که در نیروگاه شهید مفتح همدان برگزار شد، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال توسط ریاست جمهوری، مقام عالی وزارت و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور کلید خورده است.

وی با بیان اینکه درخت‌هایی که کاشته می‌شود به یاد شهدا است، گفت: ۸ هزار شهید استان همدان از خاک و حیثیت اسلامی ما دفاع کردند و تفکر بسیجی داشتند که هر جا این تفکر به کار گرفته شود بسیار کمک کننده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در مقابل تفکر بسیجی تفکری وجود دارد که در آن گذشت وجود ندارد، تصریح کرد: شهدا از همه چیز خود گذشتند که مسئولیت ما را در مقابل شهدا بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم سرزمین سرسبزی داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم که کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال محقق شود، ابراز کرد: امروز در نیروگاه شهید مفتح علاوه بر کاشت درخت، نهالستانی به وسعت ۵هکتار شروع به کار می‌کند که نهال تولید می‌کند که این اقدام مسئولیت اجتماعی نیروگاه است.

خزایی با بیان اینکه از ۵ هکتار نهالستان حدود ۷۰۰ اصله نهال تولید می‌شود، عنوان کرد: این اقدامات تمرینی بود که در سال آینده انقلابی در حوزه کاشت درخت اتفاق بیفتد و در سال آینده حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ اصله نهال باید کاشته شود که مکان محور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه درختکاری برای همه مسئولیت  اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پایش طرح کاشت یک میلیارد درخت بر عهده سازمان‌های مردم نهاد گذاشته شده است که بتوانیم به سرعت عقب افتادگی که در راستای ایجاد فضای سبز، جنگل کاری و حفظ پوشش گیاهی را جبران کنیم که در راستای کنگره شهدا کاشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه زمانی که افراد مُحرم می‌شوند یکی از محرمات حج این است که شاخه یا برگی از درخت کنده شود و پیامبر اکرم (ص) همواره تأکید می کنند که شما در همه زندگی خود احرام ببندید و در همه زندگی خود به درختان و طبیعت احترام بگذارید، اظهار کرد: طبق آیات قرآن هر آنچه در آسمان‌ها و زمین است در حال تسبیح خداوند است و همه ما در هر جایگاه و موقعیتی که هستیم، موظفیم برابر دستورات دین مبین اسلام به حفظ طبیعت، محیط زیست و منابع طبیعی اقدام کنیم.

سیده مریم محمدی عنوان کرد: برابر قانون و مقررات تمامی واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی موظف هستند بر اساس قانون هوای پاک ۱۰ درصد از فضای خود را به کاشت درخت و فضای سبز مشجر اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌ها در کشور از مهمترین ارگان‌ها و منابع ما هستند، گفت: نیروگاه شهید مفتح ناگزیر است به دلیل ناترازهای گاز در کشور از سوخت جایگزین استفاده کند که در دست نیروگاه و اختیار استان نیست؛ این نیروگاه در راستای موضوعات محیط زیستی اقدامات فاخری هم داشته و ما نباید یک طرفه به آن نگاه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار